Lite uppdatering

Så.. Äntligen är jag här! Vet inte hur många gånger jag tänkt sätta mig ner i lugn och ro och skriva lite, men inte lyckats, men nu ska jag väl iaf hinna kludda ner några rader.. :-)

Så vad har hänt, nja inte mycket..
I fredags var jag hemma och tog det lugt, plockade lite här hemma. Sen fram emot kvällen fick jag bli lite av en superwomen..=) Nä skämtosido.. Jessie och hennes kompis Fillippa kom och skulle spendera kvällen ihop med mig och Patrick, men sen blev det lite ändrade planer då de bestämt att de skulle på fest. Så då blev det till att hjälpa till att fixa skjuts hem från festen åt de, lägga deras makeup och fixa håret på de och så skulle vi ju ha lite mat i oss oxå.
Så medan de fixade klädseln, som jag föresten oxå fick hjälpa till med, så började jag steka köttbullar, koka makaroner och slänga fram tallrikar mm. Sen la jag deras makeup, fortsatte med köttbullarna och la sedan upp maten åt oss och de fick ett samtal om att deras skjuts till festen snart skulle komma så jag fick ställa mig och fixa deras hår under tiden de åt.. Lite krångligt men jag redde ut det så sen åkte de iväg och hade skit kul!
Så min fredag kväll, blev i soffan framför tvn kollade på Idol, var rätt personer i final så det var kul att titta på.

Lördagen sen så tog Patrick och jag tåget in till stan och skulle kolla nåt åt mig att ha på mig på julafton. Men det blev inte mycket tittande av, Patrick var trött, men ville inte sova och det var folk precis överallt, gick knappt att gå där inne. Så det blev ingen julaftonsoutfit av.
Kvällen sen innefattade lite gott snacks och dryck och tvtittande med småsyskonen. Kvällen slutade med att vi somnade i soffan alla tre =)

Söndagen jobbade jag som ledsagare, blev lite pepparkaksbak, gjorde lite julgodis, lyssnade  på julmusik och så såg vi på film och bara umgicks, trevligt trevligt!

igår blev en slapp dag och idag har jag städat lite och haft "arbetsintervju", tror det gick ganska bra faktiskt.
För er som undrar så var det en intervju till en tjänst som dagmamma, får väl se om jag har tur och får det, hoppas på det! Är verkligen nåt jag vill jobba med, så hoppas hoppas!

Nä, nu har jag suttit för länge, bäst att fixa lite mat och muntra upp min gringa övertrötta son som väntar på sin far. Peter kommer hem ikväll efter 2 veckor på sjön. Ska bli skönt att ha honom hemma nu i 3veckor.

Ha det bäst!
Puss & kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0