Måndag igen..

Jaha, så var det måndag igen...
Känner mig hel seg efter igår.. Dagen började med att ett av elementen hemma hos mamma och pappa inte fungerade, så vi skulle lufta det, men hittade ingen nyckel så vi fick öppna hela tappen och ut forsade en massa svart iskallt vatten(tro mig det var iskallt, fick en hel del över mig när bror min tappade kranen helt..klantig som han är ), sen när vi luftat färdigt så blev det ändå ingen värme på elementet, så jag sprang ner i pannrummet för att kolla så det brann riktigt och att det var full värme upp i elementet och det var det... När pappa sen kom hem så tömmde vi systemet och så gick vi upp och började kolla på termostaten och där var felet.. den hade på nåt sätt kärvat söder, så vi fick ta bort den och köra på direkt värme upp i stället, så nu är det varmt och skönt igen.. :-)

På eftermiddagen/kvällen hjälpte jag pappa borta i ladugården, fick ge korna och kalvarna mat och sen blev det att sopa gångarna. Var super kul att vara med pappa på jobbet igen, var evigheter sen jag var det. Visst det luktar inget vidare, men åh vad kul det är att jobba med djur!

Som tack för att pappa fick hjälp av mig så hjälpte han mig senare på kvällen/natten på mitt jobb, ett litet städjobb jag har på ett företag hemma i Blomstermåla. Det tog sammanlagt 4,5h, så idag känner man att man lever!

Och inte har man sovit mycket inatt heller, Patrick har legat och vänt och vridit sig hela natten och hostat och snörvlat som bara den och så har han fått feber igen. Men trots detta så är han relativt pigg, men hans stubin är ännu kortare.
Men en fördel av att han är hängig är att han är så gosig och kryper gärna upp i mitt knä och kramas och pussas, vilket är väldigt sällsynt att han gör nu för tiden pussar man honom så torkar han genast stället där man pussat honom och så utbrister han blä mamma!

Nä, nu ska jag titta på Dora Utforskaren med Patrick, sen bär det väl av till Kalmar med pappa och bror, ska kolla efter nåt att ha på mig på julafton och några ramar till Patricks skolfoto.

Bloggar kanske mer senare idag.. Tills dess..
Ha en bra dag!
Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: SANIBO

nicenice,

2008-12-08 @ 09:19:21
URL: http://ssanibo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0