Seg torsdag

Usch avskyr sega dagar, sådana dagar leder bara till en massa tankar och funderingar...
Tänker på en massa tråkigheter som varit under det här året... Peter har varit arbetslös, jag har väl på sätt och vis oxå varit arbetslös eftersom jag "bara" springvikat lite då det behövts.
I våras berövades vi något som vi så länge hade väntat på men som sen slutade i tårar, tråkigt men vi får försöka ta oss upp igen även om det är svårt.
En kompisrelation har ebbat ut och när vi nu för tiden träffas så känner jag mig som en främling i hennes sällskap, vilket känns hel skumt då vi alltid stått varandra nära.. Tycker att det är så tråkigt när det blir på det viset, men känns som att det inte finns så mycket att göra åt det hela.. Hon vet om vad jag tycker om det hela iaf, tyvärr vet inte jag vad hon tycker men jag försöker intala mig att det beror på allt som händer i hennes liv just nu.
För mig har det här året innefattat både glädje och sorg, får väl hoppas att det kommande året innehåller mer glädje än sorg.

Usch nog skrivet om tråkigheter.. Igår tog hela familjen tåget in till kalmar och fönstershoppade, egentligen var det väl tänkt att vi skulle kommit där ifrån med någon julklapp och lite annat, men så blev det aldrig. Men det var mysigt att bara gå vi 3 och kolla lite och emellanåt stanna vid ett korvstånd och köpa en korv till plutten som var så hungrig..=) Vi hade tänkt äta på restaurang men det blev aldrig, var så fullt där vid lunchtid att vi struntade i det och beställde pizza från Ruda sen när vi kom hem. Jag vet, det är en bit att åka bara för lite pizza, men åh, vad de är goda och det är mycket fyllning på de och deras gyrostallrik är både stor och god, troligen den godaste jag ätit :-)
Kvällen avslutades tidigt, Peter och jag satte oss och skulle se en film på tv, men båda slumrade så vi gick upp till sängen istället, hann inte mer än nudda kudden så sov jag som en stock. Fick faktiskt sova till 8.15!!! Var evigheter sen jag fick en sån sovmorgon! Patrick kom in till oss vid 6tiden tror jag sen somnade vi om alla tre i vår säng, var riktigt mysigt!!
Sen gick vi upp och åt frukost tillsammans innan Peter skulle följa med Patricks gudfar Kristoffer in till stan och shoppa julklappar. Då fick han tillfälle att kolla efter nåt till mig sa han, hm.. jag som inte har nån åt honom än.. Men har alternativ, dock lite dyra, så får väl avvakta till nästa vecka tyvärr.. *Suck*
Hmm, kanske kan få lite hjälp med förslag på saker som inte kostar allt för mycket.. De förslag jag har är en crosstrainer, som han suktat efter i flera månader och Guitarhero-worldtour, kanske inte är så dyra egentligen bara man hittar rätt ställe, men som sagt får väl se vad plånboken tillåter.
Förra året fick han en tröja och en bok (på engelska) Angels and deamons skriven av Dan Brown författaren till The Da Vinci Code och så fick han ett bidrag till att köpa Wii, så förra året fick han saker han ville ha hoppas jag kommer på nåt bra i år oxå..

Nä, nu ska jag gå och titta till tvätt och komma på nåt till mat.. Har suttit här i soffan och myst med plutten i flera timmar framför Scooby Doo, blir tokig snart, fattar inte hur han kan tycka att detta är såå roligt så han kan se de om och om igen..
Jag önskar er alla en trevlig kväll!
Puss & kram!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Hej!

Tråkigt när de sker dåliga saker men man får se framåt.=) Hoppas du och din vän kommer närmare varrann så småningom.

Hoppas de kommer gå lite bättre ekonomiskt för er nu när peter hittat lite jobb. Även om han e borta ett tag från er.

Jag o killen ska inte ge nån julklapp ännu till varandra...för vi hade tänkt o göra en sak tillsammans sen så de får bli i efterhand..=) lika bra de för jag har ingen aning vad jag annars skulle ge han ;) Hoppas du hittar nåt till din käresta. De finns ju dom här vanliga sakerna man köper som kanske killparfym, deo och lite sånt smått o gott som alltid går åt.. behöver ju som sagt inte va så dyrt.



Jag och killen e lediga nu ända till den 12 januari pga nedgången osv..ni kanske har läst om scania i tidningen. Så kanske kan ses efter nyår när allt lugnat ner sig?



Ha de bra! Kramar

2008-12-19 @ 01:39:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0