Snö!!!

Jippie, idag var det snö ute!!! Så underbart, tråkigt bara att det var blasksnö.. Men Patick hade kul iaf, han var lite piggare idag så vi klädde på oss och gick ut en stund, skönt när man varit inne ganska mycket den senaste tiden.
Vi sprang runt på gräsmattan och kastade snö på varandra och så försökte Patrick sig på en snöängel sen oxå, blev jätte fin, men så fort den var färdig så blev den bombaderad med snöbollar, det var roligare att kasta snö än att göra snöänglar, snölycktor och snögubbar tyckte han.. Jaja, huvudsaken är att han hade kul..
Och det verkade han ha, han skrattade så han låg dubbelvikt vissa stunder :-) Allra roligast var nog att kasta snö på mig, speciellt på mitt huvud, varje gång jag satte mig på huk och skulle fotta så var han där med snö i händerna och "la" på mitt huvud..

Förmiddagen bestod av slapande, Patrick tittade på Boog och Elliot på min dator och jag och mamma satte oss med varsin kopp tv och lite choklad och tittade på Stardust, super bra film enligt mig, brukar inte gilla den typen av film annars, men den här är riktigt bra. Ni som sett den... Håller ni med?

Efter lunch tog vi som sagt en liten snötur och efter det tog vi det ganska lugnt, tittade lite på tv, byggde lite med lego, lekte med bilar och väntade in morbröderna från skolan. Efter kvällsmaten sen blev det bompa och då kröp han upp i mitt knä la filten över oss och somnade, helt utslagen var han, min lilla älsklning. Åh, vilken skön kväll jag kommer få tänkte jag, blogga och se på tv ifred, äntligen! Men oj vad fel jag hade..! Vid 20.30 kommer en yrvaken Patrick springandes från sovrummet och undrar var jag var... Så nu ligger jag här inne brevid honom och försöker skriva lite.... *suck*

Usch, det här verkar bli en lång natt.. Nu har jag satt  igång lite musik åt honom, får vi se om det hjälper, det brukar det hemma iaf... 
Lite bilder från vår mysiga snöstund :-)
 Snöbollskastning med mamma är alltid skoj :-) Patrick in action! (vet inte vad det är för min han fått till hih)
Kasta på mig då mamma!
Patrick och mamma i snönSekunderna innan jag får hela ansiktet fullt med snö
Patrick och mamma lite crazyPatrick och mamma lite crazy som vanligt ;-)

Ja, jag vet att bilderna på mig är helmysko, jag ser hemsk ut, men men det bjuder jag på.. ;-)

Nu sover Patrick äntligen så nu ska jag surfa vidare en stund innan det blir kudden även för min del..
Natti natt!

Kommentarer
Postat av: Anna Liljeberg

Kul att du bloggar, jag kommer titta in då och då!Ha det så bra! /Anna

2008-12-12 @ 22:13:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0