Sömnlös natt...

*Snark* Vad trött man är, Patrick har varit vaken till och från hela natten... Hostat och snörvlat och haft frossa, så vis 03-tiden så var han så trött så han kissade ner sig... Har inte hänt på evigheter (han har varit utan blöja nu i ca 2,5månad, ända sen första dagen utan blöja, så har han inte haft på natten heller och det har gått super bra!) det har bara blivit nån enstaka morgon som det blivit en liten olycka i sängen och det har berott på att han inte hunnit ur sängen, så han har varit super duktig med att sluta med blöjan!
Men imorse så orkade han väl inte krypa bort till pottan...(vi sover på madrasser hos mina föräldrar och pottan står brevid) Jag såg bara hur han öppnade ögonen och suckade av lättnad och så var olyckan gjord.. Så det var bara att fara upp som ett skott, tvätta av honom medan han sov, ta bort lakan och bädda om och man är ju lagom pigg vid den tiden oxå, speciellt om man inte sovit så mycket innan oxå.. Nä, usch, det var en hemsk natt! 

Får hoppas att dagen blir lugn, men det återstår att se, ser inte allt för lovande ut, han har redan haft x antal utbrott sen han vaknade vid 6.30.

Ja, vad gjorde jag sen igår då..? Jo, var med pappa och "stora lillebror" in till stan en stund, de skulle på utvecklingssamtal så jag passade på att gå en runda på stan, var så skönt att gå runt själv och kolla i lugn och ro. Men samtidigt så kändes det lite konstigt, det var ingen där som man behövde ha koll på och ingen som gnällde om att han var hungrig. Och trots att jag inte hade nån med mig så stressade jag ändå, vet inte varför, är väl ett invant beteende. Eller vad tror ni?

Hur som helst så var det meningen att jag skulle försöka hitta nåt att ha på mig på julafton, men hittade ingenting, ska ta en sväng på lördag igen och så om jag har mer tur då.. Men jag gjorde några fynd, inte till mig själv, men till min lilla syster Lena som fyllde 22år igår, Grattis! Köpte lite kläder till henne och det var visst uppskattat. Sen bar det av till Ikea för att kolla nya ramar, till bröllopsfotot och fotona som vi har på Patrick, men tyvärr hittade jag inga som jag gillade, eller jo det gjorde jag, men frågan är vad herr Larsson tycker om de, så jag struntade i det så länge, får ta det efter att Peter kommit hem igen. Och innan vi for hem igen så tittade vi in på affären och köpte lite saker så jag kunde göra en tårta åt systeryster. Patrick blev överlycklig när han fick veta att vi skulle äta tårta. När jag räckte över den färdiga tårtan, som jag och Patrick gjort, till min syster så sa både hon och Patrick tack :-)

Nä, nu ska jag vara min griniga son och sätta igång Boog & Elliot på min dator åt honom..

Ha det så bra!
Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0