Välkommen till min nya blogg!

Hej alla ni där ute i mörkret!
Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och börjat blogga jag med, en sak jag funderat på länge men aldrigt riktigt kommit till skott med, men nu så..
Min blogg kommer nog att innehålla allt mellan himmel och jord, mycket kommer säkert vara om vad som hänt under dagen.

Peter började nytt jobb i tisdags, så nu är han ute på sjön efter 1år i land, han hittade inget nytt jobb på land så det fick bli båt än en gång.
Han gick i land förra året för att slippa vara ifrån oss så mycket, han var ute 4veckor varje gång och det blev alldeles för lång tid för Patrick. Tog jätte lång tid för Patrick att bygga upp nåt förtroende till Peter igen och varje gång förtroendet var tillbaka så skulle Peter ut på sjön igen. Så då sökte han jobb på land och deras relation blev så mycket bättre, men nu i aug så blev han arbetslös så nu när han fick chans att gå ut på båt igen var det inte mycket att göra än att ta det. Så nu får vi se hur det går med Patrick, som tur är så är det kortare tid han är iväg 1-2 v och så är han ju äldre nu med så vi håller tummarna att det går bra.

Så nu den här helgen är jag och Patrick hemma hos mina föräldrar och myser. Igår tog mamma jag och plutten bussen in till ohamn och gick och strosade runt lite, mysigt att åka iväg på små utflykter. Och idag har vi städat och gjort lite julgodis, blev knäck och lite annat. Patrick ville göra marsipanfigurer så nu är händerna härligt röda på oss båda två. Karamellfärg är ju så svårt att få bort tycker jag. Kanske är nån där ute som har nåt bra tips?

Nä, ska ta och kolla vidare på tvn nu en stund innan jag kryper ner i sängen.

God natt alla där ute!
Kram/Eva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0