Väntar och väntar...

det är vad jag gör just nu.. Sitter här i soffan insvept i en filt med laptopen i knät och stirrar på telefonen och kollar mailen var 5min, men inget än... Det jag väntar på är besked angående en tjänst som "dagmamma" som jag sökt och hoppas på att få! Som de flesta i min närhet vet om så älskar jag att arbeta med barn, tycker att det är det roligaste och mest givande yrke man kan ha, tänk er bara, ett jobb där man är ute mycket, träffar mycket folk, får dela med sig av erfarenheter, får vara sprallig och lite barnslig utan att någon rynkar på näsan åt en, det är ju toppen! Eller det är vad jag anser iaf :-)
Och att jobba som "dagmamma" nu till man förhoppningsvis börjar plugga i höst igen vor en jätte bra erfarenhet, men vi får väl se, har 50% chans att få det då det bara är jag och en kanditat till, så får se hur det blir. Blir det inte jag så vet jag att tjänsten hamnar i goda händer och det känns bra och gör att jag känner mig relativt lugn inför svaret oavsett om det blir ja eller nej för mig. Så får väl se, håll tummarna för mig!

Gårdagen var super mysig! För er som inte vet så fyllde älsklingen 25år igår, Grattis Darling!! Dagen började med att skicka iväg lillebror, som varit här i helgen, till skolan och sen göra sig i ordning och cykla iväg med plutten till förskolan igen efter ett långt juluppehåll. Han tyckte faktiskt att det var kul att komma dit igen och sa till fröknarna att han hade saknat dom. Känns bra att höra då hösten inneburit ganska mycket gråt och skrik då man sagt att han skulle dit, så det är ytterligaren en sak som han klarat av galant, åh han börjar bli stor min lilla kille, tänk bara 3mån kvar så är han snart 3år!! Fattar inte vart tiden tar vägen!
Men känner mig så stolt ,han är så duktig, under hösten nu har han slutat använda blöja, både dag och natt från dag 1 utan blöja och det har gått super bra, visst lite olyckor, men så är det ju för de flesta! Och nu i jul bestämde vi oss för att ta bort nappen, så en kväll var nappen bara borta och det gick så bra! Visst han frågar ibland efter den men nöjer sig med att tomtenissarna fått den och sen sover han lugnt :-) *STOLT*
Efter att ha lämnat plutten på förskolan så städade jag i ordning lite och sen kom älsklingen hem från att ha jobbat 1v. Eftermiddagen innefattade gemensam matlagning och så gjorde jag och Patrick en tårta till pappsen, inget mästerverk men grabbarna gillade den iaf och det är huvudsaken ;-)
Inte så bra bilder, men man ser lite iaf.
Patrick har gjort en tårta till pappa med lite hjälp av mamma, god var den iaf =)               Peter blåser ut ljusen, får lite hjälp av Patrick :-)

Kvällen sen mös jag och älsklingen i soffan, kollade tv och bara slappade. Innan vi la oss sen hade jag förberett ett varmt skumbad åt oss, tänt ljus och ställt i hela badrummet och så lite choklad och lite cider i champangeglas, så romantiskt!
Älsklingen var hel nöjd med sin dag! :-)

Nä, nu ska jag nog lägga mig och sova en liten stund, har fått sån huvudvärk, hoppas bara det inte blir migrän av det...

Önskar er alla en underbar dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0