Extremt tråkig måndag

Ja, fy den här dagen har inte varit rolig alls.. Vaknade innan 06 av att Patrick stod och sa att han inte kunde sova och att han ville gå ner och se på tv. Så det var bara att masa sig upp gå ner, se hur tråkigt vädret såg ut att bli och sätta igång tvn "Dora utforskaren" var det så han blev ju givetvis överlycklig. När tvn väl var igång så fixade jag en ögonlapp till honom, började med det förra måndagen då han har en liten skelning på vänster öga. Det går relativt bra med lapparna, han gillar de ju inte speciellt men han accepterar det, det tråkiga är bara att de lossnar lätt och att han får stora sår runt ögonen så det ser ut som att han blir slagen, det ser hemskt ut! Men vi smörjer in såren med salva varje kväll, hjälper ju dock inte så mycket då det rivs upp varje dag, men men...
Efter att han fått lapp på ögat så var jag helt slut så bestämde mig för att gå upp i sängen en stund till, slumrade faktiskt till en stund, sen upp igen efter 1h och se till så att min lillebror kom iväg till skolan. Satte mig sen en kort stund i soffan, men hade så ont i höften att jag gick och la mig ännu en gång i sängen, den här gången somnade jag om en lång stund, vaknade inte förens runt 10.30, var riktigt skönt! Peter hade stigit upp en stund efter jag lagt mig och sett till så Patrick lät mig vila lite, tack så mycket darling!!

Så morgonen bestod av sängvila och efter det så tycker man att man borde vara utvilad och ha mycket energi, men jag hade inte lust med nåt, kände mig helt borta, inte trött men orkeslös på nåt sätt. Alla kände sig rätt orkeslösa verkade det som, så vi la oss i gästrummet och spelade lite playstation "Crash Bandicot" (jag är dock ingen spelfantast, men min syster och Peter spelade) och jag och Patrick tittade på och puzzlade och gosade.
Sen hjälpte jag Jessie med lite skolarbete och när vi tittade på klockan så hoppade vi till, det var dax att fixa lite mat innan Jessie skulle åka upp till skolan en sista gång för den här terminen.

Efter att Jessie hade åkt hamnade jag och Patrick i soffan och Peter vid datorn och så fortsatte kvällen även efter Patrick somnat. Och regnat har det gjort mer eller mindre hela dagen!
Som sagt en trist måndag, men imorn hoppas vi på sol för då bär det av in till Kalmar och kolla på lillebror som tar studenten!  

Nä, nu ska jag se klart på "Project Runway"
Natti natti!!


 


Kommentarer
Postat av: Josefine

Jaså hon hade varit med och fotograferats där? då va det seriöst iaf. kändes liksom konstigt att de ringer upp en och erbjuder en sånhär saker och sen att det ej kostar något =)

2009-06-09 @ 19:43:30
URL: http://dendarfin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0