Jag vet jag vet...

jag är en hemskt dålig bloggare, men det ska vi försöka ändra på.. Nu känns det äntligen som att jag vågar blicka framåt, planera och njuta, känns som att min oro börjar släppa lite och det mina kära läsare är såå skönt ska ni veta!!!

Jag har nu för några veckor sedan varit på UL (ultraljud), oron och nervositeten var på topp den morgonen, allt var som bortblåst för mig och jag var som nollställd. Jag kände mig som en zombie ända tills man låg på britsen och fick se det lilla pyre som växer där inne och det var så otroligt skönt att höra att allt såg ut som det skulle!!! Dock kände jag ingen super glädje då jag gick därifrån till skillnad från Peter som var eld och lågor hela han bara sken som solen!! Så härligt att se honom så glad önskade att jag kunde känna samma glädje, men det gjorde jag tyvärr inte.. Var inte alls nöjd med den bm som jag hade där inne, hon var så hårdhänt att jag hade som små blåmärken på magen efteråt, hon tryckte och tryckte med den där saken och inte hittade hon det hon skulle heller (även att jag och Peter såg hjärta mm med en gång), bilderna blev inte alls bra och så tog undersökningen dubbelt så lång tid som den gjorde då jag väntade Patrick.. Men men när smärtan val lagt sig och man tittade på bilderna från UL så kom leendet på läpparna igen, känns helt underbart att man i höst om allt fortsätter som det ska (vilket det bara ska göra!) så kommer jag än en gång att få hålla en liten buse i mina armar!! Ska bli så underbart!! *LÄNGTAR*
Och Patrick längtar han oxå, han är så go och sätter sig vid mig eller lägger munnen emot magen och pratar med bebisen :-) Gounge!! Han blir så orolig om jag säger att jag inte känner mig så pigg eller har ont i ryggen, då kommer han med en kudde och ger magen en stor puss och kram och frågar "Mår du bättre nu bebisen?"
Patricks ögon och hela han bara gnistrade som diamanter då han såg ulbilderna, "åh, jag vill ha bebisen nu mamma!"

Så som sagt nu känns allt mycket bättre, man ser magen växa lite vecka till vecka och för varje dag som går så känner man små kickar innifrån *underbart* (även om det ibland känns lite smärtsamt, hehe)

Förutom att jag haft fullt upp med att tänka på magen, hälsan och Ul så har vi oxå varit några vändor nere i Halmsta hos Peters syster Linda och hennes blivande Jhonni :-) (Linda och Jhonni gifter sig i juli) Har varit skönt att komma hemifrån lite, man uppskattar hemmet såå mycket mer när man väl kommer hem igen. En av vändorna nere i Halmsta innebar bröllop, Peters andra syster Tess gifte sig med sin Tome. Det var en fin vigsel om än lite kaotisk, men det gick det med :-)

Så då är 1 utav 2 bröllop avklarade sen ska jag koncentrera mig på vår lill*. Det blir ett år att minnas det här, 2 bröllop och på min sida av släkten föds det 3kusinbarn!! Förutom att vi ska ha barn i oktober så ska 2 av mina kusiner och få tillökning, min äldsta kusin Linn, väntar sin 5e(!!!) i slutet av juni, hon är helt otrolig, 4 barn readan, den minsta på 1,5år, en i magen och så tar hon hand om familjens får och hästar samtidigt, helt fantastiskt! Jag beundrar hennes ork!!
Min andra kusin är Sara, hon väntar sin andra buse i mitten av juli, hennes Veronica fyllde 1år nu i mars, så hon får nog en del att göra hon oxå :-)

Jag pratade med deras mammor (mina mostrar) nu i helgen, då vi träffades under min lillebrors konfirmation och de bara skrattade då de såg mig och sa att vi 3 är omöjliga och ja, det stämmer nog.
Mormor bara flinade och sa inte nog med att vi har 3kusiner som är födda samma år (min lillasyster, Sara och Helene) nu får jag 3 barnbarns barn under ett och samma år, ja jag har ju roliga döttrar jag och det verkar ju som att deras döttrar är lika roliga de, hehe

Som sagt blir ett år att minnas :-)

Nä, nu får det vara bra med bloggande för stunden iaf, känner att ryggen inte mår så bra av att sitta här för länge, ska se om jag finner ork och tid att blogga lite mer senare idag eller iaf nån mer dag den här veckan ;-)

Cya!!!

Kommentarer
Postat av: Tove

OM de är bra?? det kan vara världens bästa böcker! det är nästan ett måste att läsa. tror till o med att jag ska försöka få med dem i skolundervisningen! ^^

2009-06-03 @ 22:39:03
URL: http://tovelicious.blogg.se/
Postat av: Josefine

Oja det e underbart att bara mysa i sängen och slippa alla måsten ibland :-)

2009-06-05 @ 20:34:20
URL: http://dendarfin.blogg.se/
Postat av: Tove

Hej!

Det är ingen fara, bara att fråga på. Den första boken som heter Twilight på engelska heter "Om jag kunde drömma" på svenska. det är ofta samma omslag. Det går att köpa alla böckerna i en box med, tror inte att det är så fasligt dyrt. Stephenie Meyer heter författarinnan iaf. Jag köpte mina härifrån search.cgi?FAST=Stephenie%2520Meyer&FASTVALUE=BGLOBAL&AUTHOROPTIONS=exact" rel="nofollow">http://www.bokus.com/cgi-bin/booksearch.cgi?FAST=Stephenie%20Meyer&FASTVALUE=BGLOBAL&AUTHOROPTIONS=exact

Så köp och läääs! ^^

2009-06-05 @ 23:48:45
URL: http://tovelicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0