Som vanligt...

så går det långt mellan bloggångerna... Men orsaken den här gången har varit att jag inte mått så bra... Haft febertoppar, foglossning, förvärkar mm. Ja, listan kan göras lång... Kan verkligen säga att den här graviditeten varit helt olik den med Patrick.. Tyckte jag mådde dåligt då till och från, men den var rena himmelriket i jämnförelse med denna.. Är så skönt att den snart är över (även att jag säkert bara efter nån vecka kommer att sakna att vara gravid..) ;-) Tänk är inne i v33, 32+2 idag, känns så bra ska ni veta att man börjar kunna se slutet..
Förra veckan fick vi åka in till förlossningen på kontroll, hade inte kännt av bebisen på några dagar, eller ja de få rörelser som var, var mycket svaga och på fredagen hände ingenting då jag drack kallt vatten och buffade som bara den på magen, så bestämde oss för att ringa in. Oron steg hos både mig och Peter då de sa åt oss att genast komma in. Men det gick bra, de tog en CTG kurva, gjorde UL för att kolla fostervattnet, tog blodtryck och kollade urinen, men allt såg bra ut. De trodde att lill*n hade blivit lite slö av att jag själv inte varit på topp sista tiden och att det börjar bli lite trångt där inne. Så nu rör lill*n på sig som bara den, känns bra förutom att det gör att jag får värkar för minsta lilla, så försöker lyssna på arbetskamrater och kompisar att jag måste vila mer.

Men det där med vila är verkligen inte lätt med en busig 3årig kille som far runt som en tok och leker allt från spiderman och andra super hjältar till olika monster bla. vampyrer med en massa blod. Visst är det härligt att han leker rollekar, men det kan oxå bli för mycket, speciellt då man inte är så pigg.

Nä, ska försöka fixa nån lunch snart och sen kanske sova en stund.. Hushållet får vara tills i helgen, men det kliar i fingrarna att få undan alla leksaker (som ligger spridda över hela huset) dammsuga, torka golv och tvätta, men då jag inte sovit nåt knappt på 2nätter och förvärkar kommer då och då så får jag anstränga mig för att se mellan fingrarna med det.. Vill ju inte nåt ska hända nu när Peter är på sjön, men lätt är det verkligen inte..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0